Monday, March 16, 2009

Wedding

Nukilan bB sYasYa pada 4:26:00 PM
Jumaat n Sabtu lepas aku ikut family g N9..Kazen aku (Kak Siti, anak pada mak long aku) melangsungkan perkahwinan..Aku tatau pun ape nama suami dia..Huhuh
Pada asalnya aku tamo ikut pun..Sebab nenek akan ikut family aku..Tambah2 plak aku demam...So macam malas je nak ikut..
Tapi last2,pagi jumaat tue ma soh aku ikut sebab nenek tak jadi ikut family aku..Nenek g dengan auntie aku yang duk jb tue...Aku pun ikut la..Dengan badan ta brape nak sedap.
Jumaat petang bertolak dalam kul6lbh..Singgah solat maghrib di kawasan antara Bp n ayer itam..Sampai d Gemas, tunggu auntie n uncle aku yang bawak nenek aku tue sebab dowg ketinggalan sedikit..Padahal dowg gerak awal setgh jam dari family aku..Pape je la..Sampai Palong,N9 dalam kul10lbh...Dah malam dah..Tapi umah pengantin masih riuh.Tak tau la pe dowg buat..Aku ta layan sangat sebab kepale aku dah berpusing2..Time dalam kete pun,aku dah kesejukan je sepanjang perjalanan..Separuh perjalanan,dad tolong tutup aircond..Lega la ckit...
Malam tue aku tak lena tido..Mayb sebab dah lame tak tido umah mak ngah,jadi agak tak bese...Tambah2 suhu badanku makin meningkat.Ubat semakin berkurangan plak.Entah pukul berapa aku bawu terlena..Sempat ag aku dengar ma n mak ngah borak..Tersenyum2 je aku dengar..Hahha..JAHAT!
Esok lepas siap, g umah maklong semula..Tak ramai sangat owg.May b sebab pagi ag..Memula aku ok ag..Lepas je time makan..Aku mula pening pale semula..Makan dah la tak abes..Sebab aku tak leh telan pe yg dowg masak..Len beno caranya..Org negeri la katakan..Maaf ye owg negeri...
Aku makan ubat..Pastu baring2 jap..Lantak la owg nak kata pe..Then mase majlis persandingan tue,ade plak bunyi kompang yang membuatkan kepale ku seperti terkene gempa bumi.gegaran dan putaran yang entah ape2 aje..Aduh..nak muntah pun ade..Naseb baek balik umah mak ngah semula tak lame lepas majlis persandingan tue.
Dalam kul3 gerak balik johor..Alhamdulilah....


Tema biru ye

Maklong aku menepung tawar anaknye





2 kumen on "Wedding"

^Sya*ZiLa^ on March 17, 2009 at 8:24 AM said...

kenapa kau senyum2 masa mak n mak ngah borak??? mungkinkah kekejaman akan berlaku? wakaka!

bB sYasYa on March 17, 2009 at 9:17 AM said...

kekejaman itu tidak la..
tapi lawak dgn pe yg dowg borak2..
hahah
tp dh lpe dh pe dowg ckp
itula
dengo org tua berborak!

 

Empty Life Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez