Wednesday, April 1, 2009

Rent house....

Nukilan bB sYasYa pada 1:30:00 PM
Uwaa...Aku sangat tidak selesa dengan umah yang aku sewa sekarang...Sangat menguji tahap kesabaran aku yang tak berape nak tinggi ni..Sangat menguji atyku ini...Sekarang aku dah ase perasaan orang yang menyewa umah dengan orang yang dia tak berape nak gemar..So sekarang aku nak bagi beberape tips jika anda nak cari umah sewa :

1-->Pastikan anda tengok umah tue dulu even umah itu disewa oleh sedara mara or kawan rapat anda..

2-->Pastikan anda betul2 selesa dengan umah tu sebab anda akan duk lame kat umah tue...

3-->Pastikan anda tak menyewa bersama2 dengan sedara mara anda..Tak kisah la auntie,anak buah or kazen...(Kiranya duk sekali dengan sedara mara).Jangan menyewa umah kepunyaan sedara mara anda juga..

4-->Pastikan bakal housemate anda itu tidak jauh jarak usianye dengan anda sebab tahap pemikiran tak sama..Jika mereka semua lebih berusia dari anda,anda ase sangat tak selesa nanti..

5-->Pastikan penghuni dalam umah yang anda bakal sewa itu tidak terlalu ramai...If ade 3bilik,duduk 3orang sudah cukup..Jangan berkongsi bilik!Bilik itu privacy ryte?

6-->Pastikan housemate anda jenis yang bukan suka amek tahu hal orang sangat!Sebab if mereka sangat suka menjaga hal anda,anda akan ase tertekan.Sampai sape pakwe/makwe anda pun mereka mahu tau, itu tidak patut!

7-->Pastikan anda sangat tabah,sabar n cekal aty jika anda mengalami masalah di atas seperti saya...

Uwaaaaaaaaa..Mahu carik umah laen..Sape leh tlng???

P/s:Jangan anda berchating di ruangan chatbox saya..Saya tak buleh bace ape yang anda tulis sebab itu disekat oleh jabatanku..Sekian,harap maklum!

20 kumen on "Rent house...."

wid on April 1, 2009 at 2:04 PM said...

eh bb..
housemate anda kurang elok ker??
adoi,,,
pi cari rumah baru lah..
apa kata cari yg satu angkatan kiter...xkan xder kot..

MisZ PinKy on April 1, 2009 at 3:17 PM said...

laaaa..

ye kee..

cam tensen je bunyi nye tuu..

xpe2..slow2..

msti alst2 dpt jmpe yg besh pnyee..

bB sYasYa on April 1, 2009 at 3:23 PM said...

cik wid...
sy xde kwn seangkatan kite la...
if ade pun,dowg duk dgn family..
sy xknl sgt la..
cik wid ade kwn seangkatan kite duk melaka?

Tentang Kite on April 1, 2009 at 4:04 PM said...

mmg xdpt nak get long bile duk ngan org yg xsteru ngan kite... silap2 bley perang besar.. cam dak umah aku yg cukup cerewet tu... semua dia nak control dapur, toilet, tv... mmg cukup mendtgkan msalah.. aku mmg takut tahap kesabaran aku dah xde.. sbb skali aku bersuara pasti akan ade trasa...aku senyap slama ni xsmesty redha dgn ape yg dia wat.. terlebih emosi kat sini lak..hehehe..jom kite duk sebilik..adehh

bB sYasYa on April 1, 2009 at 4:54 PM said...

to misz pinky-->sy mmg sgt2 tertekan sis..arini ade big probs happen..sy nanges di opis..mau pindah segera!

to tentang kite-->duk sebilik?jum la cik..sy mmg dh xthn dh...sgt sedih :(

wid on April 1, 2009 at 5:01 PM said...

yup saya ader nnt saya akan tanyer pada rakan saya...
by tha way..
jgn tensen2..
pi lepok jer budak2 tue.. bagi flying kick...hihhhihi

girL on April 1, 2009 at 5:44 PM said...

almak cam aku lak, bdk2 umah aku xambil pduli lgsung syik lepak dlm bilik je...aku jd boring la plak xleh bork2...dah la kecunian ni...emmm mcm dunia ni kan^_~

sbr jela bb k, klu leh cri umh & housmte yg lbih ok k...

gr33nydayy on April 1, 2009 at 7:28 PM said...

ala siannye sya..
nape xbez??

adnilsa on April 2, 2009 at 9:10 AM said...

sya...yom keluar minggu ni.
cite la kat aku semunya..
biar ko tenang sikit..

bB sYasYa on April 2, 2009 at 11:03 AM said...

to wid-->thanks wid..wid tnye la kwn2 wid ek?then inform bb segera ^_^

bB sYasYa on April 2, 2009 at 11:04 AM said...

to girl-->mehla kite duk sesame..sy suke lepak blik je tp sy ske borak2 gak..janji kepale masuk..hehehehe

bB sYasYa on April 2, 2009 at 11:07 AM said...

to greendayy-->nthla dayah..tension plak duk dgn org2 cm2...

to adnilsa-->mau kuar kew?
bile?

adnilsa on April 2, 2009 at 1:01 PM said...

aku tiap-tiap minggu balik..
ko balik bile??

girL on April 2, 2009 at 1:09 PM said...

bb klu dekat, dah lma sy ajk awk tgl skli...hihihi

coz sy ni xbnyk ckp sbb tu nk cri mbr2 yg bnyak ckp...coz suka layan dorg bckp...hahaha ;D

bB sYasYa on April 2, 2009 at 1:49 PM said...

to adnilsa-->minggu ni aku balik kluang..tiket aku esk,kul730mlm..sabtu if xde pape,leh la jmpe...ko blk ble?

bB sYasYa on April 2, 2009 at 1:51 PM said...

to girl-->ala..xkan la awk nk ajak sy stay dgn awk plak..kang pe kata partner awk..jeles plak..hehehehhe..sy mmg byk ckp..tp dlm umah tu,sy plng pendiam :(

0 on April 2, 2009 at 2:53 PM said...

bb msti xpnh msuk blog sy ni...tp skrg blog sy under cnstction...

sbb sy xda partner la sy ajk bb tggl dgn sy mgisi kcunian yg mlnda dri ini...huuuuu:(

xbyk ckp la dh x 1 kpla dgn awk kan...kan..;P

bB sYasYa on April 2, 2009 at 3:36 PM said...

tau xpe cik gurl..cik gurl,sy mmg xpnh g blog awk..hehehe..sebab tue xtau pun pasal awk..awk salu lawat blog sy kew?bls aje kumen2 sy ni
hehehehe..awk duk mane ek?

gr33nydayy on April 5, 2009 at 7:44 PM said...

sya,jom duk cni blk nak??
bilik kosong lg tu...hihi

bB sYasYa on April 6, 2009 at 7:58 AM said...

duk sane?
sgt teringin!
tp sgt jauh dgn opis :(

 

Empty Life Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez